Ειδικότερα, όπως αναφέρεται,
«Η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας ως δικαιολογία την έλλειψη ενημέρωσης των πολιτών από το Υπ. Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων και τους εποπτευόμενους φορείς του που η ίδια δημιούργησε, και αποδίδοντάς τη ψευδώς στην πανδημία, βρήκε την ευκαιρία να μοιράσει πάλι κάποια εκατομμύρια σε ημέτερους, με αδιαφανείς διαδικασίες, παρακάμπτοντας το νόμο.
Ανέθεσε, έναντι 12,1 εκ. €, με διαδικασίες κατεπείγοντος, κατά παρέκκλιση της ισχύουσας νομοθεσίας περί δημοσίων έργων και προμηθειών, στηριζόμενη σε νομοθεσία αντιμετώπισης των έκτακτων αναγκών του covid 19, το έργο ανάπτυξης και εφαρμογής ενιαίου αριθμού επικοινωνίας και εξυπηρέτησης πολιτών για θέματα του Υπουργείου Εργασίας, του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΣΕΠΕ.
Η διαδικασία που τηρήθηκε είναι αποκαλυπτική για τις προθέσεις και την τακτική της κυβέρνησης: Στις 2 Απριλίου ο Υπουργός Εργασίας εκδίδει την απόφαση έγκρισης σκοπιμότητας του έργου με προϋπολογισμό 12.524.000 €, του ΦΠΑ συμπεριλαμβανομένου. Ορίζει δε ότι το έργο θα ανατεθεί «με διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης … κατά παρέκκλιση των διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων… για τους λόγους επείγοντος που συνδέονται με την πανδημία covid-19».
Την ίδια ημέρα (2/4/21) η Διεύθυνση Προμηθειών αποστέλλει με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο την μακροσκελή πρόσκληση σε διαδικασία διαπραγμάτευσης (147 σελίδες) σε πέντε εταιρείες που, όλως τυχαίως, εκτέλεσαν και εκτελούν έργα με την κυβέρνηση της ΝΔ: την PRICE WATERHOUSE COOPERS GREECE, την GRANT THORNTON AE, την KPMG GREECE, την E & Y ΕΡΝΣΤ & ΓΙΑΝΓΚ (ΕΛΛΑΣ) ΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ- ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΑΕ και την DELOITTE BUSINESS SOLUTIONS AE. Ορίζει δε ως ημέρα κρίσης των προσφορών την 9η Απριλίου, δηλαδή σε 5 εργάσιμες ημέρες!
Στις 9/4 η Επιτροπή καταγράφει ότι μόνον μια εταιρεία, η DELOITTE BUSINESS SOLUTIONS AE, κατέθεσε προσφορά, ύψους 12.114.800 εκ. €, δηλαδή με μια ελάχιστη έκπτωση 3,27% σε σχέση με τον προϋπολογισμό. Κατακυρώνει το έργο σε αυτή και στα τέλη Μαΐου υπογράφεται η σύμβαση διάρκειας 12 μηνών.
Πέρα από την προφανή εφαρμογή μιας διαδικασίας ασυνήθιστης για τόσο μεγάλο έργο που κατέληξε σε ανάθεση χωρίς καμία αντιπροσφορά, όταν γνωρίζουμε πόσο η αγορά ενδιαφέρεται για νέα έργα, το ίδιο το έργο είναι σαφώς υπερτιμολογημένο.
Να επισημάνουμε ότι σε ανάλογες προσπάθειες, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για τη δημιουργία ενός call center της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του ΟΠΕΚΑ που υλοποιεί όλα τα προνοιακά προγράμματα, το εκτιμώμενο κόστος δεν ξεπερνούσε το 1 εκ.
Αν, δε, δούμε αναλυτικά το κόστος των υποέργων στη σύμβαση, θα διαπιστώσουμε ότι το καθαρά τεχνικό κομμάτι απορροφά μικρά ποσά. Αντίθετα, οι υπηρεσίες συμβούλων και εκπαίδευσης και οι δράσεις επικοινωνίας απορροφούν δυσανάλογα πολλά εκατομμύρια.
Συγκεκριμένα: Ενώ ο Τεχνικός Σύμβουλος Σχεδιασμού Διαδικασιών και ροών αμείβεται με 576.000 €, και η ανάπτυξη του call center και η ψηφιακή βελτιστοποίηση με 297.000, ο Σύμβουλος Διοικητικής και Διαχειριστικής Υποστήριξης Φορέα αμείβεται με 1.760.000 €, η μελέτη εγκατάστασης και λειτουργίας υποδομής με την εκπαίδευση των ατόμων που θα απασχολούνται στο call centre απορροφά πάνω από 5 εκ., ενώ οι ενέργειες ενημέρωσης και δημοσιότητας του έργου χρεώνονται στο Υπουργείο 3,5 εκ.!
Επειδή η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευομένων του φορέων με τους πολίτες είναι μια πάγια και διαρκής ανάγκη που δεν δημιουργήθηκε από τον κορωνοϊό και δεν θα παύσει με το τέλος της σύμβασης της DELLOITE τον Μάιο του 2022,
Επειδή οι νομιμοφανείς διαδικασίες ανάθεσης του έργου στην ουσία παραπέμπουν σε μια απευθείας ανάθεση 12,1 εκ.,
Επειδή τα ποσά που προβλέπονται για μη τεχνικές ανάγκες του έργου (συμβουλευτικές διαδικασίες, εκπαίδευση χειριστών, επικοινωνιακή δαπάνη κ.λπ.) είναι υπέρογκα και αδικαιολόγητα,
Επειδή η αμοιβή της εταιρείας καλύπτει μόνο το διάστημα μέχρι τα τέλη Μαΐου 2022 με άδηλο το μέλλον της λειτουργίας και υποστήριξης του κέντρου στη συνέχεια,
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
-Ποιο ακριβώς είναι το κόστος απασχόλησης των 167 ατόμων που θα παράσχει η εταιρεία για τη λειτουργία του call center και ποιο το κόστος της εκπαίδευσής τους;
-Ποιο το κόστος του απαιτούμενου τεχνολογικού εξοπλισμού και της εγκατάστασης και λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος διαχείρισής του;
–Σε ποιες εγκαταστάσεις θα λειτουργήσει το ενιαίο call center με το προσωπικό του;
–Θα προβλέψει προσλήψεις προσωπικού που θα αναλάβει τη λειτουργία του call center και την εξυπηρέτηση του κοινού μετά τα λήξη της σύμβασης στα τέλη του Μαΐου 2022;
–Έχει υλοποιηθεί, στο πλαίσιο του παραδοτέου της 30ής/6/21 το σχέδιο κατάρτισης/εκπαίδευσης στελεχών των φορέων; Για πόσα άτομα ανά φορέα και ποιων επιπέδων θέσεων ευθύνης;».
Η ερώτηση και η Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Εργασίας κατατέθηκε με πρωτοβουλία της Αναπλ. Τομεάρχη για την Κοινωνική Αλληλεγγύη της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεανώς Φωτίου και συνυπογράφει και η Τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.
Δείτε σχετικό άρθρο στην εφσυν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου