Διαβάζω στο φύλλο της σημερινής Ελευθεροτυπίας
"ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΕ 700 ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Προς διαθεσιμότητα 13.000 δημ. υπάλληλοι
Εβδομήντα τρεις φορείς του Δημοσίου
καταργούνται, 627 συγχωνεύονται και 13.000 υπάλληλοι θα βρεθούν με την
πλάτη στον... τοίχο της διαθεσιμότητας μέχρι το τέλος Μαρτίου.
Πρόκειται για το δεύτερο «κύμα» καταργήσεων και συγχωνεύσεων
φορέων του Δημοσίου που θα οδηγήσει όμως στο... τσουνάμι της
διαθεσιμότητας 13.000 υπαλλήλους που αυτήν τη στιγμή υπηρετούν στους
συγκεκριμένους φορείς.Τους 700 φορείς έχουν επιλέξει επιτελείς του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης εξετάζοντας στο μικροσκόπιο συνολικά 1.500 φορείς που έχουν υπό την εποπτεία τους 14 υπουργεία.
Την εικόνα έδωσε χθες ο υφυπουργός Δοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Μανούσος Βολουδάκης, τονίζοντας ότι στην τελική διαμόρφωση του καταλόγου των υπό κατάργηση ή συγχώνευση φορέων θα ληφθούν υπ' όψιν οι παρατηρήσεις των 14 υπουργείων.
Ηδη στο πλαίσιο μιας «ανοιχτής διαβούλευσης», όπως χαρακτήρισε ο κ. Βολουδάκης την όλη διαδικασία, κάποια υπουργεία συναινούν στις προτάσεις, ενώ άλλα διατυπώνουν διαφωνίες.
Για να προχωρήσει όμως το σχέδιο, υπογράμμισε ο υφυπουργός, «χρειάζεται έγκριση από όλους» και συμπλήρωσε ότι η σχετική διαδικασία πρέπει να έχει λήξει στο τέλος Μαρτίου.
Πάντως ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης διαβεβαίωσε ότι οι προς κατάργηση ή συγχώνευση φορείς θα είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα μικροί, καθώς «δεν είναι εύκολο να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν μεγάλοι φορείς του Δημοσίου όπως ο ΟΑΕΔ ή το ΙΚΑ».
Βεβαίως, ως προς την... τύχη των 13.000 υπαλλήλων που υπηρετούν σήμερα στους εν λόγω φορείς πρέπει να θεωρείται σίγουρο ότι ένα μέρος τους θα οδηγηθεί ως πλεονάζον προσωπικό στην άγνωστη και αβέβαιη οδό της διαθεσιμότητας, αποτελώντας και μέρος του «πακέτου» των 25.000 υπαλλήλων που κατά τη μνημονιακή δέσμευση θα τεθούν σε διαθεσιμότητα εντός του 2013.
Σε κάθε περίπτωση, αυτοί οι υπάλληλοι θα έχουν διαφορετική αντιμετώπιση από τους περίπου 5.000 υπαλλήλους των 21 φορέων που οδηγήθηκαν ήδη σε συγχώνευση ή κατάργηση και οι οποίοι «καλύφθηκαν» στο σύνολό τους, μεταφερόμενοι σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου."
20 σχόλια:
Ένα σχόλιο ..
Δεν υπάρχουν σχόλια ..
....
Και τι να πεις….
Εδώ κοιτάζαμε το δέντρο και χάσαμε το ..δάσος
Κοιτάμε ..΄΄Τα έξοδα κίνησης πρέπει να θεσμοθετηθούν εκ νέου, και οι πιστώσεις για υπερωριακή απασχόληση να αυξηθούν σημαντικά.΄΄
Αυτό είναι το ρεζουμέ …
Να πάρουμε κανα φράγκο (το δέντρο )….και ότι θα μας καταργήσουν σε λίγο (το δάσος ) κάνουμε ότι δεν το βλέπουμε …
Δηλαδή αν τα 850 γίνουν 899 ..όλα καλά ?
Την σκέψη ή την πρόταση ότι με την εφαρμογή των συγχωνεύσεων και
της κατάργησης τμημάτων η απάντηση μας να είναι το κλείσιμο
ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ δεν την κάνει κανείς ?????
Ούτε κουβέντα ???
Η νομίζεις ότι εσύ ..θα εξαιρεθείς ??????
..
Δον
Στο link: http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/a08fc2dd-61a9-4a83-b09a-09f4c564609d/es130204.doc υπάρχει δημοσιευμένη στα πρακτικά της Συνεδρίασης της Ολομέλειας της Βουλής της 04.02.13 απάντηση του Υφυπουργού Εργασίας σε επίκαιρη ερώτηση σχετικά με το ΤΚΕ Πτολεμαϊδας. Τα σχόλια δικά σας. Δεν μπορώ να ανεβάσω όλο το κείμενο σε post λόγω χώρου. Αν θέλει η pasta και το βρίσκει ενδιαφέρον να το κάνει. Εγώ αυτό που βρίσκω ενδιαφέρον είναι το εξής: 1) Για το ΣΕΠΕ ο Υφυπουργός δεν λέει τίποτε καινούργιο και δεν δεσμεύεται για τίποτα. 2)Στις σελίδες 36-39 ο Υφυπουργός αναφέρει εμμέσως την λογική της αξιολόγησης των Υπηρεσιών και εμμέσως πλην σαφώς λέει πως ο συνάδελφος στη Πτολεμαϊδα είναι απρόθυμος να αποστείλει στοιχεία, δεν κάνει την δουλειά του και προφασίζεται φόρτο εργασίας για να μην αποστέλλει στοιχεία. Λέει και διάφορα άλλα που αξίζουν προσοχής και επισήμανσης. Είμαι σίγουρος πως ο Υφυπουργός δεν έχει πλήρη γνώση της πραγματικότητας και ίσως για αυτό θα έπρεπε να είναι προσεκτικός στα λεγόμενά του και να κρατάει μια επιφύλαξη.
Πως θα βγουμε εξω για ελεγχους, αφου μας αποκαλουν φυρα & σκουπιδια και περνουμε και 8-9 κατοσταρικα, που τα δινουμε ολα για φορους κ χαρατσια στους γερμανους και στο ΔΝΤ?
Ουτε τιποτα ψιλά για εκτός έδρας ,δεν μας δινουν οι γερμανοι και βαζουμε λεφτά απο την τσεπη μας για να χρησιμοποιουμε τα ΜΜΜ, οταν δεν εχουν και αυτα απεργια....
εγω σκεφτομαι να πηγαινω στα συσσυτια της εκκλησιας για φαγητο.ΤΕΛΟΣ
εγω θα πω μόνο ένα πράγμα.
Έχουμε εναν υφυπουργό που απαντάει συγκριτικά με το πόσους ελέγχους έχει κάνει το ένα και πόσους ελέγχους έχει κάνει το άλλο τμήμα μη αναφέροντας πόσοι υπάλληλοι υπηρετούν στο ένα και πόσοι στο άλλο τμήμα.
Όπως επίσης εχουμε ένα υφυπουργο ο οποίος μαλλον δεν γνωρίζει τις εγκυκλιους του υπουργείου του κατα τους οποίους υπάρχει υποχρέωση οι έλεγχοι να διενεργουνται ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ απο δύο επιθεωρητές.
Δηλαδή έχουμε έναν υφυπουργό που απαντάει στο βήμα της Βουλής αγνοώντας (στην καλυτερη περιπτωση ) ή (σκοπίμως αποκρύπτοντας απο τη Βουλή) την εγκύκλιο αυτη και κατηγορεί έναν υπάλληλο του δημοσίου οτι δεν κάνει σωστά την δουλειά του, ότι δεν αποφέρει στο δημόσια έσοδα!!!
Ακούσατε ακούσατε! Που κατήντησε οτι πρέπει να ειναι ο ρόλος του ΣΕΠΕ , να φέρνει έσοδα στο κράτος!
Το ότι τον αφήσαν μόνο του αυτον τον ανθρωπο εκεί, το χρησιμοποιουν και εναντίον του ως επιχείρημα Αυτό είναι πρωτάκουστο εξωφρενικό!
Δεν φταίει ο υπάλληλος που έμεινε μόνος του αλλα εσείς που μεταθεσατε βυσματικα ίσως τους συναδέλφους του που στελεχώναν σωστά μια υπηρεσία.Το οτι δεν του παρέχετε την συνδρομή για να κάνει τους ελέγχους που θα έπρεπε σημαίνει αυτομάτως οτι υπαιτιοι για αυτην την κατάσταση είστε εσείς και οχι ο υπάλληλος. Και αν φτάσουμε να αξιολογούμε την αναγκαιότητα ύπαρξης μιάς Υπηρεσίας απο το όσους ελέγχους έκανε και πόσες εργατικές διαφορές επέλυσε , τοτε συνάδελφοι την πατήσαμε.
Το ΣΕΠΕ απαξιώνεται, οι υπάλληλοι κατηγορούνται ως υπαίτιοι γι αυτή την απαξίωση και την ανυπαρξία του ΣΕΠΕ στην αγορά εργασίας ΤΟΣΟ απο τους εργαζόμενους ΟΣΟ και απο την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου που ανήκουν. Αυτό ειναι το συμπέρασμα απο όλα αυτά. Και δεν αξίζει σε κανένα εργαζόμενο και δεν αξίζει σε κανένα ανρθωπο να βάλλεται τόσο πολύ από όλες τις πλευρες όταν προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του όσο το δυνατόν καλύτερα μπορεί όσο βάλλονται οι επιθεωρητές εργασίας που έχουν γίνει τα αξιλαστήρια θύματα για τις ακολασίες τόσο των πολιτικών όσο και των συμφερόντων του ιδιωτικού τομέα.
Θα συζητηθεί τώρα η τέταρτη με αριθμό 912/29-1-2013 επίκαιρη ερώτηση πρώτου κύκλου της Βουλευτού Κοζάνης των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Ραχήλ Μακρή προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, σχετικά με την κατάργηση του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας Πτολεμαΐδας.
Η κ. Ραχήλ Μακρή έχει το λόγο για δύο λεπτά.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, πριν από λίγες ημέρες το Υπουργείο σας ανακοίνωσε την πρόθεσή του για την κατάργηση του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας στην πόλη της Πτολεμαΐδας. Ένα από τα ζωτικότερα κομμάτια του Νομού Κοζάνης, η περιοχή της Εορδαίας με την πόλη της Πτολεμαΐδας, απέκτησε Επιθεώρηση Εργασίας το 1960, προκειμένου να εξυπηρετήσει το εργατικό δυναμικό μίας περιοχής, που ήδη από τη δεκαετία του 1960 είχε αναπτύξει έντονη οικονομική δραστηριότητα.
Στην περιοχή σήμερα λειτουργούν δυόμισι χιλιάδες επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της ΔΕΗ. Το εργατικό δυναμικό της περιοχής ανέρχεται σε οκτώ με δέκα χιλιάδες εργαζομένους, με χαρακτηριστικά ιδιόμορφα λόγω των ειδικοτήτων που πηγάζουν από τις εξειδικευμένες δραστηριότητες της ΔΕΗ Α.Ε..
Η επόμενη ημέρα της κατάργησης της Επιθεώρησης θα επιφέρει επιπρόσθετα προβλήματα στην περιοχή, αφού όλος ο όγκος των εργαζομένων που θέλει να προσφύγει στη βοήθεια της Επιθεώρησης, θα πρέπει να προστρέξει στην πόλη της Κοζάνης όπου η εκεί υπηρεσία είναι ήδη επιβαρυμμένη και απέχει αρκετά χιλιόμετρα από την ευρύτερη περιοχή της Εορδαίας.
Είναι ολοφάνερο ότι το Υπουργείο σας προβαίνει σε μία ενέργεια χωρίς σκεπτικό και λογική, δείχνοντας ότι δεν έχετε αναλογιστεί τις συνέπειες από την κατάργησή της. Η περιοχή που έχει συμβάλει καθοριστικά στην ενεργειακή επάρκεια της χώρας και αποτελεί το ενεργειακό κέντρο της Ελλάδας, μένει ξεκρέμαστη, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να μην μπορούν να προσφύγουν στην υπηρεσία προστασίας απέναντι στους εργοδότες.
Εκτός αυτών, η Κυβέρνησή σας προχωρά ακάθεκτη και στην κατάργηση της Επιθεώρησης Μεταλλείων Βορείου Ελλάδας. Είναι μία ενέργεια εξαιρετικά αρνητική για την περιοχή, που θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη αποσάθρωση των ελέγχων και επιβλέψεων στα εργοστάσια, στα ορυχεία και στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει προειδοποιητικά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Μέχρι σήμερα, η Επιθεώρηση αποτελούσε ένα θεσμό που δρούσε μόνο κατόπιν εορτής. Από εδώ και πέρα, η Επιθεώρηση δεν θα έχει τη δυνατότητα ούτε καν να προστρέχει έπειτα από ένα σοβαρό ατύχημα. Πρόσφατα η περιοχή θρήνησε το θάνατο ενός νέου ανθρώπου μέσα στα ορυχεία του Νοτίου Πεδίου, ενώ είναι αρκετά συχνά τα εργατικά ατυχήματα που συμβαίνουν στο χώρο εργασίας της ΔΕΗ.
Μ’ αυτές τις ενέργειές σας οδηγείτε τους εργαζομένους σε επικίνδυνα μονοπάτια όπου οι παραβιάσεις των εργασιακών σχέσεων και των μέτρων ασφαλείας –που ήδη αποτελούν καθημερινό φαινόμενο στην περιοχή- θα γίνουν ακόμα χειρότερες, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα ελέγχων και παρέμβασης όπου παρατηρείται η ανομία.
Ζητούμε να ανακαλέσετε την απόφασή σας για την κατάργηση του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας Πτολεμαΐδας, καθώς οφείλετε να σεβαστείτε τον αγώνα που δίνουν οι εργαζόμενοι στην καθημερινότητά τους και να εξασφαλίσετε εκείνες τις δομές που θα υποστηρίζουν το έργο που επιτελούν εδώ και δεκαετίες οι εργαζόμενοι της περιοχής της Εορδαίας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Ο κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος έχει το λόγο για τρία λεπτά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία συνάδελφε, θα μπορούσα να ανακαλέσω κάποια απόφαση, αν υπήρχε απόφαση. Όμως απόφαση δεν υπάρχει, για να ανακαλέσω! Δεν έχει ληφθεί καμμία απόφαση για κατάργηση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας τοπικού καταστήματος Πτολεμαΐδας! Απλώς υπάρχει μία διαβούλευση, στο πλαίσιο της οποίας υπάρχει μία κατ’ αρχήν εισήγηση, αλλά το βλέπουμε και έχουμε ακόμα περιθώριο μέχρι την οριστική επίλυση του θέματος.
Ορθώς βάζετε το θέμα, καθώς είστε και μία φωνή της τοπικής κοινωνίας. Βέβαια στους καιρούς που ζούμε, πραγματικά έχω την αίσθηση ότι κάθε κλείσιμο κάποιου τοπικού καταστήματος ή κάποιας δημόσιας υπηρεσίας εκλαμβάνεται ως ευθεία επίθεση κατά των δομών αυτής της τοπικής κοινωνίας είτε έχουμε να κάνουμε με ΔΟΥ είτε με κατάστημα ΙΚΑ είτε έχουμε να κάνουμε με οποιοδήποτε υποκατάστημα. Κάποιοι διαμαρτύρονται, κάποιοι θιγόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι πολλές φορές ξεσηκώνουν τον κόσμο και ξεκινά μία διαδικασία ενστάσεων, εν πάση περιπτώσει, στην κεντρική διοίκηση.
Εγώ είμαι υπέρ της άποψης –και έτσι το βλέπει και το Υπουργείο- ότι οπωσδήποτε πριν καταλήγουμε σε οριστικές αποφάσεις, πρέπει να εξετάζουμε κατά περίπτωση, κάθε ζήτημα με βάση τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στην τοπική κοινωνία. Μόνο έτσι και όχι στη βάση μίας οριζόντιας λογικής περιστολής, θα έλεγα, του κράτους απ’ άκρη σε άκρη, δηλαδή μόνο με την κατά συνθήκη εξέταση κάθε περίπτωσης θα μπορέσουμε να οδηγηθούμε σε χρήσιμες λύσεις.
Πάντως πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι κεντρική επιλογή της Κυβέρνησης είναι η ριζική αλλαγή της οργάνωσης και λειτουργίας του κράτους και της Δημόσιας Διοίκησης έτσι, ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό διοικητικό σύστημα, που να εξυπηρετεί τελικά τον πολίτη και να μη δημιουργεί επιπλέον προβλήματα απ’ αυτά που επιδιώκει να επιλύσει.
Τώρα, από εκεί και πέρα να πω κάποια στοιχεία σχετικά με το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας. Με ΚΥΑ των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αφ’ ενός και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας αφ’ ετέρου, τον Απρίλιο του 2012 συγκροτήθηκε Επιτροπή Αξιολόγησης των Διοικητικών Μονάδων του Υπουργείου Εργασίας. Η Επιτροπή Αξιολόγησης αυτή παρέδωσε στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προς τελική επεξεργασία και μελέτη μία έκθεση, την έκθεση αξιολόγησης. Αυτή εκπονήθηκε στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων και μεθοδολογίας, που ανέπτυξε αυτή η ομάδα συντονισμού. Μετά την υιοθέτησης της έκθεσης από το Διυπουργικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα επακολουθήσει -δεν έχει προκύψει ακόμη- η σύνταξη του νέου οργανισμού με την επεξεργασία και την έκδοση σχετικού προεδρικού διατάγματος.
Επομένως δεν έχουμε οριστικές και τελεσίδικες αποφάσεις, θα έλεγα ότι όλες οι προτάσεις είναι στο τραπέζι και εξετάζονται. Σκοπός αυτού του εγχειρήματος είναι η αναδιοργάνωση και ο ουσιαστικός εκσυγχρονισμός των επιχειρησιακών μονάδων του Υπουργείου Εργασίας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Κλείνω με αυτό και θα αφήσω και κάποια στοιχεία για τη δευτερολογία μου.
Τελικά σε κάθε περίπτωση, κύριο μέλημα του Υπουργείου, το οποίο θα υλοποιηθεί στην πράξη μέσω του νέου συστήματος οργάνωσης του ΣΕΠΕ, του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, είναι η διασφάλισης αδιάλειπτης, έγκαιρης και αποτελεσματικής λειτουργικής του παρουσίας σε όλη τη γεωγραφική και διοικητική επικράτεια, για την προάσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων.
Και το Διεθνές Γραφείο Εργασίας που αξιολόγησε πρόσφατα το ΣΕΠΕ και οι ελεγκτές της τρόικας συμφώνησαν ότι το βασικό όργανο καταπολέμησης της αδήλωτης εργασίας είναι το ΣΕΠΕ, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας. Επομένως ό,τι και να γίνει σχετικά με την αναδιοργάνωσή του, θα αποσκοπεί τελικά προς την ενδυνάμωση της λειτουργίας του και όχι στην αποδυνάμωση αυτής. Και τελικά οριστικές αποφάσεις για την τελική δομική οργάνωσή του, οφείλω να σας πω ότι δεν έχουν παρθεί. Υπάρχει ένα πόρισμα, υπάρχουν κάποιες εισηγήσεις. Η τελική αξιολόγηση θα γίνει από το Διυπουργικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το οποίο, όπως ξέρετε μάλλον, λειτουργεί και σε ανώτερο πολιτικό επίπεδο, συντονίζεται δηλαδή από το γραφείο του Πρωθυπουργού.
Δεν υπάρχει λοιπόν καμμία απόφαση. Όλα εξετάζονται. Και η συνέχιση τής λειτουργίας του γραφείου της Πτολεμαΐδας εξετάζεται, δεδομένου ότι αυτό το γραφείο καλύπτει –αν θέλετε- την πόλη αυτή όπου βρίσκονται και τα κεντρικά εργοστάσια παραγωγής ρεύματος της ΔΕΗ. Και επομένως πραγματικά, υπάρχει λογική και σε αυτό. Από εκεί και πέρα βέβαια όλα τα αριθμητικά στοιχεία μπαίνουν σε μία συγκριτική αξιολόγηση. Υπάρχει και η Κοζάνη που είναι καλύτερα στελεχωμένη, γιατί στην Πτολεμαΐδα υπάρχει αυτήν τη στιγμή ένας εν ενεργεία υπάλληλος.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Στη δευτερολογία σας.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Και όλα αυτά πρέπει να τα δούμε και να τα ζυγίσουμε, για να καταλήξουμε στις τελικές αποφάσεις.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Η Βουλευτής Κοζάνης κ. Ραχήλ Μακρή έχει το λόγο, για τρία λεπτά.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Κύριε Υπουργέ, η αναδιάρθρωση των δημοσίων υπηρεσιών γίνεται με την ενίσχυσή τους και όχι με την κατάργησή τους. Είναι βέβαια, πολύ θετικό το βήμα ότι δεν έχετε προβεί ακόμη στην τελική σας απόφαση.
Ωστόσο να σας πω ότι ο κόσμος της Πτολεμαΐδας –σας ανέλυσα ήδη, όπως γνωρίζετε και σας έχω καταθέσει και υπόμνημα του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Πτολεμαΐδας, η περίπτωση του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας τής Πτολεμαΐδας είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση- δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από την ήδη αποδομημένη υπηρεσία, που λειτουργεί στην Κοζάνη για πάρα πολλούς λόγους.
Γι’ αυτό λοιπόν για άλλη μία φορά, σας ζητούμε να λάβετε υπ’ όψιν σας όλες αυτές τις παραμέτρους και να μην καταργήσετε το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας της Πτολεμαΐδας. Οφείλετε να αποτρέψετε την επιστροφή της περιοχής σε έναν ανεκδιήγητο εργασιακό μεσαίωνα, να συμβάλλετε ως Υπουργός στην εξισορροπημένη προσπάθεια εφαρμογής της εργασιακής νομοθεσίας, σε μία περιοχή που οι εργαζόμενοι ήδη αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με τις εργοδοσίες, όσον αφορά την αποπληρωμή τους και τις συνθήκες εργασίας τους.
Δεν αρκεί όμως μόνο η μη κατάργηση της υπηρεσίας, εδώ έχουν προκύψει και άλλα σοβαρά προβλήματα, που οφείλετε να τα επιλύσετε άμεσα, όπως η έλλειψη στελεχών, αφού ένα μόνο άτομο δεν αρκεί, για να εξεταστούν οι τρέχουσες υποθέσεις.
Παράλληλα οφείλετε, σε συνεργασία με το συναρμόδιο Υπουργό, να προχωρήσετε στη μη κατάργηση της Επιθεώρησης Μεταλλείων Βορείου Ελλάδος, γιατί συμβάλλει μαζί με την Επιθεώρηση Εργασίας, έστω με τα πενιχρά μέσα, με το ελάχιστο προσωπικό, στον έλεγχο των εργασιακών συνθηκών στα ορυχεία.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Ο Υπουργός κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, έχει το λόγο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία συνάδελφε, σας είπα και για κάποια στοιχεία. Ζητήσαμε από το τμήμα Πτολεμαΐδας από τον υπάλληλο που υπηρετεί εκεί, κάποια στοιχεία για να δούμε τι θα κάνουμε σχετικά με τους ελέγχους, ποιος είναι ο όγκος εργασίας αυτού του τμήματος, για να μπορέσουμε και εμείς να κάνουμε τη δουλειά μας.
Ο μοναδικός υπάλληλος που υπηρετεί εκεί δεν έστειλε στοιχεία για τη δραστηριότητα του Νότου στα κεντρικά, επικαλούμενος φόρτο εργασίας. Αυτός είναι και ο λόγος που στατιστικά στοιχεία στο τέλος δεν μπορούμε να παραθέσουμε σε σχέση με αυτά που βρήκαμε από τον υπάλληλο.
Κοιτάξτε, όμως, τι βρήκαμε από την κεντρική υπηρεσία σε σχέση με το φόρτο εργασίας που, αν θέλετε, επικαλείται και αυτός ο υπάλληλος. Θα καταθέσω και στα Πρακτικά το σχετικό έγγραφο από τη Διεύθυνση Οργάνωσης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Τμήμα Διοικητικής Οργάνωσης του Υπουργείου μας, που είναι και επιφορτισμένο με την επαφή και τη διαβούλευση με την ομάδα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης σχετικά με το νέο οργανόγραμμα όχι μόνο του ΣΕΠΕ, αλλά και του Υπουργείου Εργασίας, Κεντρική Υπηρεσία. Καταθέτω το έγγραφο στα Πρακτικά για χρήση της συναδέλφου.
(Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Έτος 2011. Περιφερειακή Διεύθυνση Κοινωνικής Επιθεώρησης Δυτικής Μακεδονίας. Όπως ξέρετε, αυτή η Περιφερειακή Διεύθυνση συγκροτείται από ένα Τμήμα Συντονισμού, Ελέγχου, Αξιολόγησης και Τεκμηρίωσης και από τοπικά τμήματα, όπως το Τμήμα Κοινωνικής Επιθεώρησης Κοζάνης, το Τμήμα Κοινωνικής Επιθεώρησης Φλώρινας, το Τμήμα Κοινωνικής Επιθεώρησης Καστοριάς, το Τμήμα Κοινωνικής Επιθεώρησης Γρεβενών –είναι ήδη σε αναστολή λόγω έλλειψης προσωπικού- και το Τμήμα Κοινωνικής Επιθεώρησης Πτολεμαΐδας. Πρόκειται για πέντε τμήματα.
Θα αναφερθώ στην Κοζάνη σε σχέση με την Πτολεμαΐδα. Δίνω συγκριτικά στοιχεία των δύο νομών: Για το 2011 οι έλεγχοι στην Κοζάνη είναι τετρακόσιοι σαράντα εννιά και στην Πτολεμαΐδα μηδέν. Οι εργατικές διαφορές προς επίλυση στην Κοζάνη είναι σαράντα τρεις και στην Πτολεμαΐδα τρεις.
Για το 2012 οι έλεγχοι στην Κοζάνη είναι τετρακόσιοι εξήντα επτά και στην Πτολεμαΐδα δεκαοκτώ. Οι εργατικές διαφορές προς επίλυση στην Κοζάνη είναι σαράντα μία και στην Πτολεμαΐδα δέκα.
Όπως καταλαβαίνετε, αν μη τι άλλο δεν ευσταθεί το επιχείρημα του απρόθυμου υπαλλήλου να επικαλείται φόρτο εργασίας και να μην προσκομίζει τα σχετικά στοιχεία. Ξέρετε, για να διατηρηθεί ένα τμήμα, πρέπει να υπάρχει και αντικείμενο. Όταν ένας υπάλληλος ή κάποιοι υπάλληλοι που εργάζονται σε κάποια υπηρεσία δεν κάνουν ό,τι μπορούν, για να δημιουργήσουν και να συντηρούν αντικείμενο εργασίας, νομίζω ότι είναι αντιφατικό, όταν δημιουργείται λόγω αυτής της ανυπαρξίας αντικειμένου ζήτημα διακοπής λειτουργίας αυτού του τμήματος, τότε ξαφνικά να ξυπνούν και να διαμαρτύρονται δεξιά και αριστερά, επί δικαίων και αδίκων, υπέρ της διατήρησης αυτού του τμήματος.
Το ίδιο βλέπουμε και με τις ΔΟΥ αυτήν τη στιγμή. Βέβαια, πηγαίνω σε άλλου την αρμοδιότητα. Όμως, δεν πειράζει. Είναι σχετική. Είναι παράλληλος αυτός ο τρόπος λειτουργίας. Αφ’ ενός δεν κάνουμε ό,τι μπορούμε, για να δημιουργήσουμε αντικείμενο, δηλαδή ροή εσόδων στην υπηρεσία, και αφ’ ετέρου εξαιτίας αυτής της αδυναμίας, όταν ανακύπτει θέμα διακοπής λειτουργίας, ξαφνικά θυμόμαστε να διαμαρτυρηθούμε, με το επιχείρημα ότι έχει δουλειά.
Η δουλειά -αν έχει ή δεν έχει αντικείμενο μια υπηρεσία- εξυπηρετείται από τα στοιχεία. Η κεντρική υπηρεσία, άμα πρέπει να πάρει αποφάσεις, τις παίρνει επεξεργαζόμενη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτά τα στοιχεία.
Είδατε, λοιπόν, ότι εγώ δεν διαφωνώ ότι η Πτολεμαΐδα έχει ως αντικείμενο, κυρίως, την παρακολούθηση των εργασιακών σχέσεων στο εργοστάσιο της ΔΕΗ Βλέπετε, όμως, ότι ως φόρτος εργασίας, ως αντικείμενο τελικά δεν είναι και τόσο μεγάλο. Αν υπήρχε μεγαλύτερο, εξαιτίας –αν θέλετε- κάποιου συνεπούς ή κάποιων συνεπών υπαλλήλων, τότε αυτό θα ήταν επιχείρημα υπέρ τους και όχι εναντίον τους σήμερα. Να τα βλέπουμε δηλαδή και αυτά.
Εγώ αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι να δούμε πολύ προσεκτικά το θέμα. Καταλαβαίνω ότι υπάρχει ζήτημα παρακολούθησης τυχόν παραβιάσεων της εργατικής νομοθεσίας σε ένα μεγάλο εργοταξιακό ή εργοστασιακό χώρο, όπου υπάρχει πλήθος εργαζομένων. Όμως, σε κάθε περίπτωση, όταν οι δυνατότητες δεν αφθονούν, θα πρέπει να κάνουν μια δουλειά βασισμένη σε νηφάλια, τεκμηριωμένη και συγκροτημένη επεξεργασία στοιχείων. Αυτά θα είναι η αρχή και το τέλος του τρόπου αξιολόγησής μας και βάσει αυτών θα καταλήξουμε και στα οριστικά μας συμπεράσματα, που οπωσδήποτε θα τα συζητήσουμε και μαζί. Αυτήν τη στιγμή το ζήτημα της διατήρησης του καταστήματος Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας Πτολεμαΐδας είναι στο τραπέζι και δεν έχουν παρθεί οριστικές αποφάσεις. Πολύ σύντομα, όμως, θα παρθούν και εκεί θα κάνουμε, όπως σας είπα, το καλύτερο, βάσει αυτής της λογικής επεξεργασίας των στοιχείων.
Ευχαριστώ.
Στην ουσία τι λέει ο υφυπουργός; Κλείσε την Υπηρεσία πάρε το δελτίο ελέγχου και πήγαινε να κάνεις ελέγχους και στην ανάγκη μόνος σου. Αρκεί να δημιουργείς αντικείμενο εργασίας, για να έχεις εργασία και να μην σε κλείσουμε. Τώρα, το αν θα φας ξύλο ή θα σε ταράξουν στις μηνύσεις πως δήθεν "τα πήρες" ή "τους τα ζήτησες", με την βοήθεια καλοθελητών ψευδομαρτύρων και μετά τεθείς σε διαθεσιμτότητα ως επίορκος υπάλληλος, αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Επίσης, ο υφυπουργός έκανε λόγο για δημιουργία "ροής εσόδων". Δηλαδή, το πρόστιμο έχει εισπρακτικό χαρακτήρα και αποτελεί αυτοσκοπό και λόγο ύπαρξης μιας υπηρεσίας. Δηλαδή, βάρα στα αυτιά για να υπάρχει "ροή εσόδων". Μετά το Καρτεσιανό Σκέφτομαι άρα υπάρχω το Παναγιωτοπούλειο Επιβάλλω και εισπράττω άρα υπάρχω.
Θεωρώ πως πρέπει να αντιδράσει ο Σύλλογος και να ζητήσει από τον Υφυπουργό να ανακαλέσει. Αυτά που διάβασα στην Βουλή προσβάλλουν το σύνολο των Επιθεωρητών Εργασίας και δείχνουν τι γνώμη έχει η πολιτική ηγεσία για μας: Για τα μπάζα. Για αυτό και δεν μας υποστηρίζουν και ρίχνουν όλη την βαρύτητα στο ΙΚΑ και στον ΟΑΕΔ. Εμείς είμαστε μια ενοχλητική μύγα που δεν μπορείς να σκοτώσεις (καταργήσεις) ελέω 81 ΔΣΕ. Αν δεν την είχαμε κυρώσει προ πολλού δεν θα υπήρχαμε. Η ΑΠ πρέπει να το κάνει θέμα στο Δ.Σ. του Συλλόγου για να διαφυλάξει το κύρος της υπόστασής μας ως Επιθεωρητές Εργασίας
Σωστά τα λέει ο 7.59 Τι να λεμε τώρα ,τα έχουμε αναλύσει 1000 φορές . Μας κατέστρεψαν οι πολιτικοί κ τα κομματοσκυλα του υπουργείου . Στο υπ εργασίας πάντα οι φελοι επιπλέουν κ αποφασίζουν για όλα ..γιαυτο το σεπε έχασε το κύρος του
γεια σας ρε αγωνιστες του διαδικτυου πολυ θα ηθελα να διαβαζα τιςαριστερες προτασεις σας για το οργανογραμμα του υπουργειου .δεν πιστευω ρε παλληκαρια ναειναι ιδιες μ/αυτες της παραγκας. σημαια σας μηπως επρεπε να ειναι τοΔΓΕ ΚΑΙΗ81ΔΣΕ.ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ ΚΛΠ.μηπως γνωριζει κανεις απο αυτους που μας κυβερνουν κια παυτους πουδιεκδικουν οτι δεν υπαρχει επιθεωρηση εργασιας πτολεμαιδας αφου εχει καταργηθει μετο ν3996. τελος κ.υφυπουργε αν λεω αν ειναι ετσι τα πραγματα εσεις τι κανατε ελεγξατε τον υπαλληλο ή οχι. δεν μπορειτε να λετε τετοια πραγματα απο αυτη τη θεση.αν δεν μπορειτε να ασκησετε τα καθηκοντα σας μη μιλατε για τροικα και για νεα οργανογραμματα και σωτηριας της χωρας. στο ιδιο πελατειακο συστημα βαδιζετε με θυματα τους εργαζομενους και τους συνταξιουχους
σήμερα το μεσημέρη (14.2.2013) θα γίνει η σύσκεψη όπου θα εγκριθούν οι εκθέσεις αξιολόγησης των δομών για τα υπουργείο Δικαιοσύνης το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.Και Εμείς κοιμόμαστε όρθιοι....Το πρόβλημα ειναι οτι δεν αλλάζουμε και πλευρό.-
To ΣΕΠΕ εξαιρέθηκε ρε φίλε πως κάνεις έτσι; Τουλάχιστον από τη μείωση του προσωπικού!!!
Μάλλον κάποιοι δεν κοιμούνται ούτε όρθιοι ούτε ξαπλωτοί όπως θέλεις να λες, αλλα ξέρουν να παλεύουν, να παρακολουθούν και να διεκδικούν...
http://vimaepitheoriton.blogspot.gr/2013/02/blog-post.html
Ιδού δελτίο τύπου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δημόσια διοίκηση: Σύγχρονη, Ανθρωποκεντρική και Αποδοτική.
Οι βασικοί άξονες της Διοικητικής Μεταρρύθμισης επιβεβαιώθηκαν στο σημερινό Κυβερνητικό Συμβούλιο υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά και με τη συμμετοχή του Υπουργού Οικονομικών Ιωάννη Στουρνάρα, του Υπουργού Εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη, του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Αντώνη Μανιτάκη, του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη, του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Ιωάννη Βρούτση, του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αθανάσιου Τσαυτάρη, του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Αντώνη Ρουπακιώτη, του Υπουργού Μακεδονίας – Θράκης, Θεόδωρου Καράογλου, του Υπουργού Επικρατείας Δημήτρη Σταμάτη και του Υφυπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Μανούσου Βολουδάκη.
Στο Συμβούλιο καταγράφηκαν οι εξελίξεις και επιβεβαιώθηκε η θετική πορεία των αρμόδιων Υπουργείων προς τον κεντρικό στόχο:
Το σχεδιασμό ενός αποδοτικού δημόσιου τομέα που θα ακολουθεί τους βασικούς άξονες της Μεταρρύθμισης. Έμφαση στην απλοποίηση των δομών, στη βελτίωση των επιχειρησιακών διαδικασιών, στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των υποδομών και στην καλύτερη συνεργασία με τον πολίτη μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης, της κινητικότητας και της ορθολογικότερης αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού.
Στη συνεδρίαση εξετάστηκαν και οριστικοποιήθηκαν οι προτάσεις αναδιοργάνωσης-μεταρρυθμιστικές δράσεις των Υπουργείων: Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και Μακεδονίας Θράκης, από τις οποίες θα προκύψουν σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία των υπουργείων με απτές βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητά τους και στην ανταπόκρισή τους στις ανάγκες του πολίτη.
Σε όλα τα Υπουργεία, η οργανωτική δομή απλοποιείται. Οργανικές μονάδες συνενώνονται με στόχο την ενδυνάμωσή τους, μέσω του ανασχεδιασμού του επιχειρησιακού τους αντικειμένου και με τη δημιουργία συνεργειών. Συγκεκριμένα, στο Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας υπάρχει μείωση οργανικών μονάδων κατά 37%, ενώ ενισχύεται το Σ.ΕΠ.Ε για αποτελεσματικότερο έλεγχο της αγοράς. Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υπάρχει μείωση των οργανικών μονάδων κεντρικής υπηρεσίας και περιφερειακών υπηρεσιών κατά 58%. Στο Υπουργείο Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων μείωση οργανικών μονάδων κατά 26% και στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης υπάρχει μείωση οργανικών μονάδων κατά 53%.
Οι μονάδες που εξυπηρετούν με τον πολίτη αναδιαρθρώνονται, ώστε το αντικείμενο και η αποστολή τους να είναι σαφή τόσο στα στελέχη για τις υπηρεσίες που πρέπει να παρέχουν, όσο και στους πολίτες, οι οποίοι θα γνωρίζουν ευκολότερα πού πρέπει να απευθύνονται για να εξυπηρετούνται χωρίς να ταλαιπωρούνται.
Οι κτιριακές υποδομές αξιολογούνται και αξιοποιούνται με γνώμονα την καλύτερη κάλυψη των αναγκών των στελεχών της διοίκησης και τη μείωση του δημοσιονομικού κόστους, ενώ σε όλα τα παραπάνω Υπουργεία, λειτουργίες όπως ο Οικονομικός Προγραμματισμός και Έλεγχος, η Διαχείριση του Ανθρώπινου Δυναμικού και η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ενδυναμώνονται και γίνονται πιο ευέλικτες ώστε να υποστηρίζουν οριζόντια και αποτελεσματικότερα τις επιχειρησιακές δράσεις των Υπουργείων και να αρθούν οι επικαλύψεις.
παιδια το οργανογραμμα να ανεβάσετε να δουμε τι γίνεται
τι γίνεται με τα τμήματα?κανείς δεν ξέρει εκει κάτω στήν αθήνα?
Δημοσίευση σχολίου