4 Ιαν 2021

Χριστουγεννιάτικο... Δράμα με επιστροφή του δώρου

Τελικά πίσω από κάθε ιστορία  διεκδίκησης των δικαιωμάτων των εργαζομένων και εν προκειμένο την επιστροφή του δώρου  βρίσκετε και  ένας άξιος συνάδελφος. Διαβάζουμε πχ  Τους φώναξα να τους δώσω μια βασιλόπιτα”! Έτσι μας είπε ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης εστίασης το βράδυ της 30ής Δεκεμβρίου όταν πήγαμε μαζί με την Επιθεώρηση Εργασίας και στην Αστυνομία, αλλά ούτε βασιλόπιτα είδαμε ούτε κρασάκι». 

Βέβαια με τα ελάχιστα εργαλεία που διαθέτουμε τι μπορούμε να κάνουμε ειδικά στην περίπτωση που το δώρο έχει κατατεθεί στον λογαριασμό του εργαζομένου και ο εργοδότης ζητά να του επιστραφεί.

 Διαβάστε το σχετικό άρθρο του Απόστολου Λυκεσά στην εφσυν:


Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου της μακεδονικής πόλης θα υποβάλει μήνυση σε επιχειρηματία εστίασης που κατέβαλε καθυστερημένα συνολικά 950 ευρώ σε πέντε εργαζομένους από τους οποίους αξίωσε να τα επιστρέψουν. ● Η καταγγελία έφερε στο φως πολλά ανάλογα περιστατικά στον νομό.

«Ζούγκλα». Με τη λέξη αυτή περιγράφει στην «Εφ.Συν.» την κατάσταση που διαμορφώθηκε για τους εργαζομένους την περίοδο των εορτών ο Γιώργος Σαβρίδης, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Δράμας, μετά τη δημοσιοποίηση καταγγελίας για απαίτηση επιχείρησης να επιστρέψουν οι εργαζόμενοι το δώρο Χριστουγέννων. Η καταγγελία έγινε αφορμή να πλημμυρίσουν οι ενημερωτικές ιστοσελίδες του νομού με επιπλέον καταγγελίες για πολλά ανάλογα περιστατικά.

«“Τους φώναξα να τους δώσω μια βασιλόπιτα”! Έτσι μας είπε ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης εστίασης το βράδυ της 30ής Δεκεμβρίου όταν πήγαμε μαζί με την Επιθεώρηση Εργασίας και στην Αστυνομία, αλλά ούτε βασιλόπιτα είδαμε ούτε κρασάκι», μας διηγείται ο κ. Σαβρίδης για όσα έγιναν στην πρώτη φάση της περιπέτειας –όπως εξελίχθηκε– για την… επιστροφή του δώρου στον… νόμιμο ιδιοκτήτη του, δηλαδή τον εργοδότη.

Διότι αφού κανένα πρόστιμο δεν επιβλήθηκε στον εργοδότη –είχε καταθέσει την ίδια μέρα ηλεκτρονικά το δώρο, έστω με καθυστέρηση– ούτε καν για άσκοπη μετακίνηση ούτε για άνοιγμα επιχείρησης εν μέσω lockdown ούτε για συγκέντρωση σε κατάστημα που ήταν κλειστό, όταν λοιπόν όλα αυτά δεν έγιναν, τότε ο ίδιος «έκλεισε ραντεβού» στους πέντε εργαζομένους για… την επόμενη μέρα και τους κάλεσε να του επιστρέψουν τα χρήματα του δώρου σε ρευστό!

«Φανταστείτε ότι όλα αυτά συνέβησαν για τα εξής ποσά: 50 ευρώ ένας εργαζόμενος, 150 ο δεύτερος και από 250 ευρώ οι άλλοι τρεις. Δεν ξέρω πραγματικά τι να σας πω», συνεχίζει ο κ. Σαβρίδης. «Μας είναι γνώριμος αυτός ο επιχειρηματίας από παλιά, αλλά τώρα με την καραντίνα και τις γνωστές δοκιμασίες που πέρασε ο νομός και επιδότηση από την περιφέρεια έχει πάρει και επιστρεπτέα προκαταβολή. Τόσο έξοδο του ήταν το δώρο των εργαζομένων;», σημειώνει.

Στην τουαλέτα

Μάλιστα ο εργοδότης έστησε ολόκληρο σενάριο για να του επιστραφούν τα χρήματα ζητώντας από τους εργαζομένους να αφήσουν φάκελο με μετρητά στο καζανάκι στην τουαλέτα της επιχείρησης, αφού εκεί δεν υπάρχουν κάμερες για να καταγράφουν την πράξη. Ολα υπολογισμένα και καλώς καμωμένα δηλαδή. «Μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα θα πάμε να καταθέσουμε μηνυτήρια αναφορά για να αρχίσει έρευνα για το περιστατικό», μας αναφέρει ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου.

Σημειώνει ότι ζήτησαν ήδη το υλικό από τις κάμερες του καταστήματος και υπογραμμίζει: «Ολη μας η προσπάθεια τώρα είναι να μιλήσει έστω ένας εργαζόμενος, γιατί και την απόλυση φοβούνται και την κατηγορία περί συκοφαντικής δυσφήμησης. Μόνο που τώρα το αδίκημα της συγκεκριμένης επιχείρησης αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα, διότι έδειξε ότι δεν δίνει καμιά σημασία, δεν φοβάται ούτε την Επιθεώρηση ούτε την Αστυνομία».

Δεν υπάρχουν σχόλια: