Σε φάση υλοποίησης μπαίνει το «Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων» (Κ.Ε.Δ.Σ.), που αποτελεί ουσιαστικά μπόνους παραγωγικότητας στους υπάλληλους του Δημοσίου. Οι τελικές λεπτομέρειες καθορίζονται σε εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, όπου αποσαφηνίζεται σε ποιούς θα δίνεται το μπόνους και πώς θα υπολογίζεται.
Υπενθυμίζεται ότι το Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων δεν συμψηφίζεται με την προσωπική διαφορά του Ενιαίου Μισθολογίου, δεν μπορεί να υπερβαίνει ανά έτος το 15% του αθροίσματος ετήσιου βασικού μισθού και επιδόματος θέσης ευθύνης κάθε υπαλλήλου. Υπόκειται στις ασφαλιστικές εισφορές και λοιπές κρατήσεις των πρόσθετων αποδοχών.
Δικαιούχοι είναι:
- πολιτικοί υπάλληλοι και
- το ένστολο προσωπικό των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών των υπουργείων, των Οικονομικών Υπηρεσιών της Προεδρίας της Δημοκρατίας και της Προεδρίας της Κυβέρνησης, του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ), καθώς και στις λοιπές υπηρεσίες και φορείς που εποπτεύονται ή υπάγονται στο υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης τονίζει ότι το bonus δεν θα προσδιορίζεται κατά τρόπο οριζόντιο για όλους τους υπαλλήλους. Πρέπει να τελεί σε άμεση συνάρτηση με την προσφορά κάθε υπαλλήλου στη λειτουργία και το έργο της Υπηρεσίας, σε σχέση με την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων που έχουν τεθεί.
Ειδικότερα, προορίζεται για όσους συμβάλλουν περισσότερο στην προάσπιση, αξιοποίηση και επαύξηση της δημόσιας περιουσίας, στην καταπολέμηση οικονομικών εγκλημάτων, ή στην ταχεία εκκαθάριση υποχρεώσεων εισπράξεων και πληρωμών κ.λπ.
Τον δύσκολο ρόλο να ορίσουν ποιος παίρνει τι αναλαμβάνουν οι προϊστάμενοι των αρμόδιων Διευθύνσεων, οι οποίοι θα πρέπει να καταγράψουν τους υπαλλήλους οι οποίοι εμπλέκονται άμεσα στην επίτευξη των στόχων της προηγούμενης χρονιάς και είναι επιλέξιμοι για την καταβολή του bonus.
Όσο για τα μετρήσιμα αποτελέσματα και τις επιδόσεις, οι προϊστάμενοι θα πρέπει να «πατήσουν» πάνω στην πολυσέλιδη Απόφαση που ορίζει ανά Διεύθυνση τους στόχους.
Βασικά κριτήρια για τα οποία θα αξιολογηθούν οι υπάλληλοι, για στόχους που έχουν ανατεθεί –αναλόγως και του κλάδου ή της υπηρεσίας- θα είναι μεταξύ άλλων:
- Έλεγχος, εκκαθάριση και έκδοση χρηματικών ενταλμάτων, καθώς και εξόφληση αυτών εντός τριάντα ημερών από τη χρέωση του ηλεκτρονικού φακέλου του αιτήματος στον αρμόδιο υπάλληλο.
- Μείωση ληξιπρόθεσμων οφειλών του Υπουργείου και εποπτευόμενων φορέων - Δείκτης: Το ύψος των αθροίσματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων κατά τον Δεκέμβριο του έτους για το οποίο υπολογίζεται το Κ.Ε.Δ.Σ. να είναι ίσο ή μικρότερο από το ύψος του Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους.
- Πλήθος απαντήσεων σε αιτήματα για παροχή απόψεων επί νομοσχεδίων πριν την κατάθεση στο Κοινοβούλιο και κανονιστικών διοικητικών πράξεων, εντός μηνός από την εισαγωγή στην υπηρεσία.
- Έγκαιρη έκδοση συνταξιοδοτικών πράξεων. Δείκτης: Έκδοση κανονιστικών και απορριπτικών συνταξιοδοτικών πράξεων και πράξεων απονομής ή απόρριψης της ισόβιας τιμητικής παροχής εντός δύο μηνών από την είσοδο στην Υπηρεσία.
- Κατάρτιση του ετήσιου προγράμματος δημοσιονομικών ελέγχων μέχρι τις 30 Ιουλίου, με την προϋπόθεση της ολοκλήρωσης της εισροής των απαραίτητων στοιχείων από τις αρμόδιες για τη συλλογή τους Υπηρεσίες.
- Έγκαιρη επεξεργασία και ανάλυση δεικτών του τομέα ενέργειας στην εγχώρια και στις διεθνείς αγορές, για την αξιοποίηση των στοιχείων αυτών στον καθορισμό δημοσιονομικών παρεμβάσεων και εν γένει στον οικονομικό και δημοσιονομικό προγραμματισμό.
- Έλεγχος και προώθηση δικαιολογητικών δικαιούχων αποζημίωσης από θεομηνίες που έλαβαν χώρα μέχρι την 31η/5/2020 στη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών προς εκκαθάριση.
- Έγκαιρη και αξιόπιστη παροχή απαντήσεων/ οδηγιών επί της ορθής εφαρμογής του αντικειμενικού συστήματος και των ισχυουσών διατάξεων, επί αιτημάτων που υποβάλλονται εγγράφως από πολίτες/φορολογουμένους, υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ., Δήμους, κ.λπ.) και φορείς.
- Έγκαιρη επεξεργασία και αποστολή εκθέσεων υπηρεσιακών απόψεων προς το ΣτΕ, επί εκδίκασης αιτήσεων ακυρώσεως υπουργικών αποφάσεων καθορισμού τιμών του αντικειμενικού συστήματος.
- Ψηφιοποίηση των ζωνών, πινάκων, τιμών, συντελεστών και εντύπων του αντικειμενικού συστήματος και μέριμνα διαμόρφωσης και λειτουργίας της διαδικτυακής πληροφοριακής πλατφόρμας/ιστοσελίδας «valuemaps.gov.gr» σε συνεργασία με την ΓΓΠΣΔΔ.
- Πλήθος των υποθέσεων δωρεών υπέρ του Δημοσίου που ολοκληρώνονται/πλήθος νέων υποθέσεων δωρεών υπέρ του Δημοσίου που δημιουργήθηκαν μέσα στο ίδιο εξάμηνο.
- Η εκτέλεση εργασιών συντήρησης έργων σε κτίρια στα οποία στεγάζονται υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών εντός δεκαπέντε ημερών από την περιέλευση του αιτήματος, εφόσον εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις.
- Η αξιολόγηση αιτημάτων, πληροφοριών και καταγγελιών που αφορούν περιπτώσεις παράβασης της νομοθεσίας περί προστασίας Δημοσίων κτημάτων και αιγιαλού, παραλίας, παλαιού αιγιαλού από δραστηριότητές φυσικών ή νομικών προσώπων και η διαβίβαση όταν απαιτείται των σχετικών εγγράφων στις συναρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να διενεργήσουν σχετικές έρευνες και ελέγχους, εντός είκοσι ημερών από την είσοδο στη Κτηματική Υπηρεσία του τελευταίου σχετικού εισερχομένου.
- Η αξιολόγηση αιτημάτων και πληροφοριών που αφορούν περιπτώσεις νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και η διαβίβαση όταν απαιτείται των σχετικών αιτημάτων στις αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Σ.Δ.Ο.Ε., προκειμένου να διενεργήσουν σχετικές έρευνες και ελέγχους, εντός είκοσι ημερών από την είσοδο στη Διεύθυνση του τελευταίου σχετικού εισερχομένου.
- Διεύθυνση Ενημέρωσης Υποστήριξης Δανειοληπτών: Απάντηση ερωτημάτων εντός 2 ημερών από την ημερομηνία υποβολής.
- Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων: Βελτίωση εισπραξιμότητας ληξιπρόθεσμων οφειλών
Η νέα εγκύκλιος (2/2396/ΔΕΠ/18.1.2023) Σκυλακάκη
Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα άρθρα 23 έως 27 του ν. 4940/2022:
1 Δικαιούχοι των πρόσθετων ανταμοιβών παραγωγικότητας είναι οι παρακάτω κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων:
α) οι πολιτικοί υπάλληλοι και το ένστολο προσωπικό του δημόσιου τομέα,
οι οποίοι, λόγω αρμοδιότητας, υλοποιούν συγκεκριμένους στόχους του
Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής, όπου εντάσσονται τα Ετήσια
Σχέδια Δράσης των υπουργείων,
β) οι υπάλληλοι του δημοσίου τομέα, οι οποίοι υπηρετούν στις υπηρεσίες ή
είναι μέλη των συλλογικών οργάνων για την παρακολούθηση, τον συντονισμό
και την επιτάχυνση της υλοποίησης των Δράσεων, Έργων ή και ομάδας Έργων
που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης
γ) οι υπάλληλοι που ορίζονται ρητά από τους φορείς υλοποίησης,
χρηματοδότησης ή υπουργεία ευθύνης ότι υλοποιούν τα έργα του Εθνικού
Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»
δ) οι υπάλληλοι της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίων Επενδύσεων του υπ.
Ανάπτυξης και Επενδύσεων, της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών
Συστημάτων, του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας του
υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών
Ενισχύσεων-Αποκεντρωμένων Μονάδων Κρατικών Ενισχύσεων, των τεχνικών
υπηρεσιών των ΟΤΑ α’ βαθμού και στην Προεδρία της Κυβέρνησης, εφόσον
εμπλέκονται σε έργα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
«Ελλάδα 2.0».
ε) οι δικαστικοί υπάλληλοι, οι οποίοι, στο πλαίσιο της εφαρμογής των
προβλέψεων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»
για την επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης, υλοποιούν
συγκεκριμένους στόχους των δικαστηρίων, των εισαγγελιών και των λοιπών
υπηρεσιών στις οποίες απασχολούνται.
Η πρόσθετη ανταμοιβή παραγωγικότητας θα υπολογίζεται επί του βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης, δεν θα συμψηφίζεται με την προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), δεν θα μπορεί να υπερβαίνει, ανά έτος, το 15% του αθροίσματος του ετήσιου βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης κάθε υπαλλήλου και θα υπόκειται στις ασφαλιστικές εισφορές και λοιπές κρατήσεις των πρόσθετων αποδοχών. Η συνολική δαπάνη για την ανωτέρω ανταμοιβή των παραπάνω κλάδων δεν μπορεί να υπερβεί τα 41.000.000 ευρώ σε ετήσια βάση (20.000.000 ευρώ για την κατηγορία της παραγράφου α, 10.000.000 ευρώ για τις κατηγορίες των παραγράφων β, γ, δ και 11.000.000 ευρώ για την κατηγορία της παραγράφου ε).
2 Στους πολιτικούς υπαλλήλους και στο ένστολο προσωπικό των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών των υπουργείων, των Οικονομικών Υπηρεσιών της Προεδρίας της Δημοκρατίας, της Προεδρίας της Κυβέρνησης, του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ), καθώς και στις λοιπές υπηρεσίες και φορείς που εποπτεύονται ή υπάγονται στο υπουργείο Οικονομικών (Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Πολιτικής, Γενική Διεύθυνση Κρατικών Ενισχύσεων και Αρωγής, Μονάδα Αποκρατικοποιήσεων, Διαχείρισης Κινητών Αξιών και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Αυτοτελές Τμήμα Εκτιμήσεων και Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων, Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας και Κοινωφελών Περιουσιών, Κτηματικές Υπηρεσίες, Αυτοτελές Τμήμα Μητρώου Ακίνητης Περιουσίας, ΣΔΟΕ, Διεύθυνση Ερευνών Οικονομικού Εγκλήματος, Διεύθυνση Φορολογικής Πολιτικής, Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους) θα καταβληθεί Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων (ΚΕΔΣ), με βάση την επίτευξη συγκεκριμένων ποσοτικών στόχων που καθορίστηκαν ήδη από τα μέσα Δεκεμβρίου 2022, με απόφαση του υπουργού Οικονομικών για κάθε υπηρεσία.
Οι ποσοτικοί στόχοι σχετίζονται ενδεικτικά με τη δημοσιονομική και ταμειακή διαχείριση, τον έλεγχο και τα αποτελέσματα, τον προγραμματισμό και τον έλεγχο δαπανών, την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, την επεξεργασία σημαντικού αριθμού κανονιστικών πράξεων δημοσιονομικού περιεχομένου, την έκδοση αποφάσεων απονομής συντάξεων σε δημοσίους υπαλλήλους, την ολοκλήρωση δημοσιονομικών, φορολογικών, τελωνειακών και άλλων ελέγχων, την επεξεργασία αιτημάτων επί κρατικών εγγυήσεων και εν γένει ποσοτικούς στόχους συνδεόμενους με την άσκηση δημοσιονομικής πολιτικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου