Όπως είναι γνωστό, το ζήτημα της ενιαίας εκπροσώπησης των εργαζομένων του Υπουργείου Εργασίας σε έναν και μόνον πρωτοβάθμιο Σύλλογο δεν είναι κάτι που μας έχει απασχολήσει πρόσφατα.
Εδώ και χρόνια έχει εκφραστεί η αναγκαιότητα ενοποίησης των δύο υφιστάμενων Συλλόγων του Υπουργείου (Σύλλογος Υπαλλήλων Υπ. Εργασίας και Σύλλογος Υπαλλήλων Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων), προκειμένου να υπάρχει μια ενιαία και δυνατή φωνή εκπροσώπησης των εργαζομένων μέσα από ένα σύγχρονο και μαζικό πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο.
Η αναγκαιότητα αυτή έγινε ακόμα πιο επιτακτική μετά από την «ανεξαρτητοποίηση» της Επιθεώρησης Εργασίας αλλά και από τον πρόσφατο διαχωρισμό του Υπουργείου και την ίδρυση του νεοσύστατου Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
Στην κατεύθυνση αυτή κινήθηκε και το Συνέδριο της Ομοσπονδίας μας ΟΣΥΠΕ το Νοέμβριο του 2022, το οποίο και ενέκρινε ομόφωνα σχετικό ψήφισμα το οποίο αναφέρει επί λέξει τα εξής:
«Να εκκινήσουν άμεσα ενοποιητικές διαδικασίες ώστε να γίνουν ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (Μάρτιο ενδεχομένως) οι οποίες θα σηματοδοτήσουν την οριστική ενοποίηση των δύο Συλλόγων»
Με βάση τα παραπάνω και με αφορμή τις ανακοινώσεις που εξέδωσαν αφενός η παράταξη «Αντίλογος» και αφετέρου ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΓΓΚΑ, οφείλουμε ως παράταξη τα αποσαφηνίσουμε τα παρακάτω:
1. Το ομόφωνο ψήφισμα του Συνεδρίου της ΟΣΥΠΕ μιλά ξεκάθαρα για ενοποίηση των δύο Συλλόγων και όχι για απορρόφηση του μικρότερου –με όρους ψηφισάντων μελών- Συλλόγου (ΓΓΚΑ) από το μεγαλύτερο Σύλλογο του Υπ. Εργασίας, όπως είναι η (νέα?) πρόταση του Αντίλογου.
2. Η πρόταση του Αντίλογου, καθώς είναι μακριά και από το γράμμα και από το πνεύμα του παραπάνω ψηφίσματος αλλά και από τη βούληση των μελών των ίδιων των Συλλόγων, στην ουσία έρχεται να βάλει εμπόδια στην αναγκαία ενοποίηση και να την παραπέμψει στις ελληνικές καλένδες. Σε κάθε περίπτωση, η απορρόφηση του ενός Συλλόγου από τον άλλο δεν παραπέμπει σε διαδικασίες δημοκρατίας και ισοτιμίας.
3. Το κύριο επιχείρημα του Αντίλογου ότι εάν δημιουργηθεί νέος Σύλλογος αυτός θα πρέπει να εγγραφεί στο ΓΕΜΗΣΟΕ (το οποίο θα «φακελωθεί») θα μπορούσε να γίνει σεβαστό πλην όμως: α) αναγάγει τη συγκεκριμένη στιγμή ένα δευτερεύον θέμα σε πρωτεύον, β) βάζει εμπόδια στην ενοποίηση από τη στιγμή που δεν έχουν όλες οι παρατάξεις αλλά και οι εργαζόμενοι την ίδια άποψη περί «φακελώματος στο ΓΕΜΗΣΟΕ», γ) αντικειμενικά διαιωνίζει τη διάσπαση των εργαζομένων σε ξεχωριστά σωματεία σε μια στιγμή κατά την οποία απαιτούνται αποφασιστικά βήματα ενοποίησης προς όφελος του συνόλου των εργαζομένων και χωρίς να βάζουμε αχρείαστα βέτο. Άλλωστε, για το συγκεκριμένο ζήτημα ας αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι μέσα από τις Γενικές τους Συνελεύσεις.
4. Για την ΑΡΣΥ, η ορθή διαδικασία είναι μια και μοναδική: θα πρέπει να προηγηθεί η διαμόρφωση ενός νέου και σύγχρονου Καταστατικού μετά από στενή συνεργασία των Δ.Σ. των δύο υφιστάμενων Συλλόγων και το οποίο θα επιλύει χωρίς θολά σημεία ζητήματα ταμείων, περιουσίας, συνδρομών, εκπροσωπήσεων κλπ. Στη συνέχει θα πρέπει να υπάρξει η διενέργεια Γενικών Συνελεύσεων και των 2 Συλλόγων στις οποίες θα εγκριθούν η ενοποίηση, το νέο Καταστατικό και η ταυτόχρονη προσχώρηση όλων στο νέο Σύλλογο. Μετά από όλα αυτά, θα πρέπει να δρομολογηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα αρχαιρεσίες για την εκλογή αιρετών οργάνων του νέου Συλλόγου.
5. Ο τρόπος εκπροσώπησης των συναδέλφων που ανήκουν πλέον στο νεοσύστατο Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, το εάν δηλαδή θα προχωρήσουν στη σύσταση δικού τους σωματείου με χώρο αναφοράς το νέο Υπουργείο, αφορά αποκλειστικά τους ίδιους και τις αποφάσεις που θα πάρουν. Για την ΑΡΣΥ είναι αυτονόητο ότι η απόφασή τους θα είναι απόλυτα σεβαστή, οι δε δεσμοί συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ μας είναι και θα παραμείνουν ισχυρότατοι, ενώ σε κάθε περίπτωση μπορούν να βρεθούν κοινά οργανωτικά σχήματα εκπροσώπησης / συντονισμού δράσεων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου