Τις ημέρες αυτές δρομολογήθηκε η διαδικασία χορήγησης bonus στα Υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικής Συνοχής, βάσει της εφαρμογής του Ν. 4940/2022 (Νόμος Βορίδη), ο οποίος καθιέρωσε ένα απαράδεκτο, αυθαίρετο και αντικειμενικά διάτρητο σύστημα αξιολόγησης και στοχοθεσίας, συνοδευόμενο από τη χορήγηση bonus, υποτίθεται για να «επιβραβεύσει» τους εργαζόμενους των υπουργείων, που συνέβαλαν στην «επίτευξη των στόχων» ( για τους οποίους κανείς από το προσωπικό των Υπουργείων δεν ξέρει με ποια διαδικασία και με τι κριτήρια τέθηκαν, ποια σκοπιμότητα εξυπηρετούν καθώς και ποιους / πόσους φωτογραφίζουν) ή για όσους υπαλλήλους «έχουν την τύχη» να έχουν τοποθετηθεί σε θέσεις εργασίας οι οποίες εμπλέκονται σε έργα του Ταμείου Ανάκαμψης ή του ΕΣΠΑ.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το όλο σύστημα οδήγησε εν τέλει σε μεγάλες αυθαιρεσίες και σε άνιση μεταχείριση μεταξύ των εργαζομένων των δύο Υπουργείων, ενώ από την όλη διαδικασία ωφελήθηκαν συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων. Οπως ήταν επίσης αναμενόμενο τη μερίδα του λέοντος την μοιράστηκαν κάποιοι τμηματάρχες, οι διευθυντές και οι γενικοί διευθυντές.
Και όλα αυτά διότι, το σύστημα είναι «κομμένο και ραμμένο» για να ενισχύσει το εισόδημα της υπηρεσιακής «ελίτ», εφόσον μόνο το 40% του ποσού που ορίστηκε (με τι κριτήρια άραγε και από ποιόν?) κατανέμεται στους απλούς υπαλλήλους και το 60% κατανέμεται με αυθαίρετα, αδιαφανή και μη ελέγξιμα κριτήρια από τους γενικούς διευθυντές σε όποιους αυτοί κρίνουν! Έτσι, παρατηρήθηκαν φαινόμενα όπως τμηματάρχες να παίρνουν τριπλάσιο bonus από τους υπαλλήλους του τμήματος, οι διευθυντές εξαπλάσιο, ενώ κανείς δε ξέρει πόσα χρήματα έλαβαν οι γενικοί διευθυντές!
Με άλλα λόγια η ανισότητα και η μη-αναλογικότητα σε όλο της το μεγαλείο.
Πέραν όμως των παραπάνω, από το bonus αποκλείστηκαν (χωρίς να δοθεί κάποια αιτιολογία ολόκληρες διευθύνσεις (π.χ. Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφάλισης, Δ/νση Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας, Δ/νση Διεθνών Σχέσεων).
Όλα αυτά αποφασίστηκαν φυσικά πίσω από κλειστές πόρτες και χωρίς να υπάρχει ουδεμία στοιχειώδης τεκμηρίωση για τον τρόπο χορήγηση του bonus, ούτε δικαιολογία για το ύψος του.
Είναι λοιπόν φανερό ότι, το όλο σύστημα επίτευξης στόχων μαζί με τη καταβολή του bonus είναι τόσο αδιαφανή, τόσο αυθαίρετα και τόσο διάτρητα που έχουν ως αποτέλεσμα όχι μόνο να διαμορφώνεται μια απαράδεκτη μισθολογική διάκριση μεταξύ των εργαζομένων, που ασκούν ίδια ή παρόμοια καθήκοντα αλλά και να ενισχύεται η διαίρεση και η καχυποψία ανάμεσα στους εργαζόμενους, να εμφανίζονται απαράδεκτα φαινόμενα ανταγωνισμού μεταξύ συναδέλφων, να διαρρηγνύονται οι δεσμοί αλληλεγγύης αλλά και να δημιουργείται «ένας μικρός στρατός» «δικών μας παιδιών» που θα εντάσσονται στους στόχους και θα ανταμείβονται παραπάνω από το διπλανό τους συνάδελφο/συναδέλφισσα.
Υπό την έννοια αυτή, εμείς της ΑΡΣΥ, δεν μπορούμε παρά να καταγγείλουμε και να καταδικάσουμε τις πολιτικές επίτευξης στόχων και της χορήγησης bonus, διότι μαθηματικά καταλήγουν σε άνιση μεταχείριση και σε απαράδεκτες διακρίσεις μεταξύ των εργαζομένων και στη διαμόρφωση μιας νέας διευθυντικής υπηρεσιακής ελίτ που μοιράζει χρήμα στην ίδια και σε όσους θεωρεί ότι είναι έμπιστοί της.
Για αυτό και έχει μεγάλη αξία να μην υποκύψουμε και να μην αποδεχθούμε ως αναπόφευκτες και τετελεσμένες τέτοιου είδους λογικές, αλλά αντίθετα να παλέψουμε μαζί με όλο το δημοσιοϋπαλληλικό κίνημα για:
· οριζόντια ουσιαστική αύξηση των μισθών μας μέσω ενός σύγχρονου ενιαίου μισθολογίου,
· την επαναφορά στους 14 μισθούς,
· το αναγνώριση της «παγωμένης» μισθολογικής διετίας 2016-2017
· την αποσύνδεση του μισθού μας από την αυθαίρετη αξιολόγηση και τη στοχοθεσία
· την αύξηση του αφορολογήτου μας στα 12.000 ευρώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου