"Τηλεφωνική γραμμή παροχής πληροφοριών και υποστήριξης σε εργαζόμενους και εργοδότες, σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, δημιουργεί το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας.
Η ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα δικαιώματα των εργαζομένων και τις θεσμοθετημένες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων θα γίνεται παράλληλα με την υποδοχή και καταγραφή καταγγελιών και δρομολόγηση τους στις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες.
Ενημέρωση θα παρέχεται και σχετικά με θέματα υγείας και ασφάλειας της εργασίας. Τόσο τα ερωτήματα όσο και οι καταγγελίες θα μπορούν να κατατίθενται επώνυμα ή και ανώνυμα και θα καταχωρούνται ηλεκτρονικά στο σύστημα.
Μέχρι τώρα οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να ενημερωθούν για τα θέματα αυτά από τους Επιθεωρητές του Σώματος που υπηρετούν στα 102 Τμήματα Κοινωνικής Επιθεώρησης (ΤΚΕ) και 52 Τμήματα Τεχνικής και Υγειονομικής Επιθεώρησης (ΤΤΥΕ) που βρίσκονται σε όλη τη χώρα. Με την τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης η διαδικασία απλουστεύεται ενώ η παροχή των πληροφοριών και των απαντήσεων σε ερωτήματα θα γίνεται σε δύο επίπεδα:
Στο πρώτο επίπεδο οι ερωτήσεις θα είναι πιο απλές και γενικές. Η απάντησή τους δεν θα απαιτεί ουσιαστική εξειδίκευση και γνώση του ιδιαίτερου περιβάλλοντος του φυσικού προσώπου ή της επιχείρησης που υποβάλλει το ερώτημα.
Στο δεύτερο επίπεδο θα παραπέμπονται ερωτήματα που αφορούν σε συγκεκριμένες συνθήκες και χαρακτηριστικά της επιχείρησης και της δραστηριότητάς της ή του εργαζόμενου και της εργασίας του. Τα ερωτήματα αυτά κατά βάση θα έχουν περάσει από το πρώτο επίπεδο χωρίς επιτυχή αντιμετώπιση και θα έχουν κλιμακωτή εξέταση από περισσότερο εξειδικευμένα στελέχη (επιθεωρητές).
Το help desk, θα ενεργοποιηθεί στη γραμμή 15512, η οποία χρησιμοποιείται ήδη για την υποβολή καταγγελιών επώνυμων ή ανώνυμων σχετικά με παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας και της αδήλωτης εργασίας.
Η ανταπόκριση του κοινού στην γραμμή καταγγελιών δεν ήταν η αναμενόμενη.
Τη στιγμή που το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας Στατιστικά στα στοιχεία δράσης εννεαμήνου και γ' τριμήνου 2010, πιστοποιεί 2.924 παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας, το τηλεφωνικό κέντρο 15512 δεν δεχόταν περισσότερες από 4 καταγγελίες την ημέρα και οι περισσότερες δεν αφορούσαν καταγγελίες παραβάσεων.
Για το λόγο αυτό επιλέχθηκε η μετατροπή και η αναβάθμιση του συστήματος.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ψηφιακή Σύγκλιση μέσα από το υποέργο Υλοποίηση σύγχρονου κεντρικοποιημένου συστήματος παροχής υπηρεσιών του ΣΕΠΕ - Call Center."
ΠΗΓΗ : http:// nonews-news.blogspot.com
... μάλιστα, και ποιοι ακριβώς θα απαντάνε σ' αυτή την τηλεφωνική γραμμή;
επιθεωρητές (από τους πολλούς που έχουμε ) ή ανειδίκευτοι και κακοπληρωμένοι ιδιωτικοί υπάλληλοι;
4 σχόλια:
σε ποιο επίπεδο στο πρώτο, στο δευτερο ή σε κάποιο άλλο;
γιατί μπορεί να μην έχουμε επιθεωρητές, έχουμε όμως και ένα επίπεδο......
τα τελευταία νέα, δέκα άτομα από το Ολυμπιακό Χωριό κρατάει η Δραγατσανίου! Για κάποια τμήματα δεν περισσεύει τίποτα...
φοβερή οργάνωση λέμε, μπράβο και σ'ανώτερα
Στη Δραγατσανίου βεβαίως βεβαίως να γράφουν ..... Και μετά έχουν άδικο κάτι εργαζόμενοι που λένε «Οσο η κυβέρνηση και οι αρμόδιες υπηρεσίες κλείνουν τα μάτια στην ωμή πραγματικότητα που υπάρχει στους εργασιακούς χώρους, τόσο τα εργοδοτικά εγκλήματα θα πολλαπλασιάζονται. Οσο η κυβέρνηση αρνείται να πάρει μέτρα βελτίωσης της λειτουργίας των ΚΕΠΕΚ και των Επιθεωρήσεων Εργασίας, τόσο οι εργοδότες θα ξεσαλώνουν και δε θα υπολογίζουν τη ζωή των εργαζομένων. Οσο οι Επιθεωρήσεις Εργασίας και τα ΚΕΠΕΚ οχυρώνονται πίσω από ελλείψεις προσωπικού και υποδομών για να κάνουν ελέγχους, τόσο αυξάνεται η αυθαιρεσία των εργοδοτών. Οσο οι περιφερειακές και τοπικές υπηρεσίες ιεραρχούν ως πρώτο ζήτημα τη διεκπεραίωση της γραφειοκρατικής δουλειάς και όχι τους ουσιαστικούς ελέγχους στους εργασιακούς χώρους, τόσο οι εργοδότες θα θυσιάζουν εργαζόμενους για να αυγατίζουν τα κέρδη τους. Οσο η ζωή των εργατών θα μεταφράζεται σε μισθολογικό κόστος, είναι σίγουρο ότι θα μετράμε χαμένες ζωές στα κάτεργα της εργοδοσίας».
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=5946191&publDate=12/11/2010
Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές η πολιτική ηγεσία επεξεργάζεται τρεις τρόπους εφαρμογής του τηλεφωνικού συστήματος:
1. Να βάλουν αυτόματο τηλεφωνητή: Μια γλυκιά γυναικεία φωνή να λέει «πατήστε ένα για την άδεια», «πατήστε δύο για την αποζημίωση», «for English press nine»… κλπ. Έτσι μπορείς να το βάλεις και στην ανοιχτή ακρόαση και να πετύχεις οικονομίες κλίμακας. Έχει κι ένα σοσιαλιστικό περιεχόμενο: Φανταστείτε την επίπτωση στη συλλογική συνείδηση της εργατικής τάξης όταν θα κάθονται σε παρέες, σε ένα διάλειμμα από το σκληρό μεροκάματο να ακούν ξανά και ξανά τη γνώριμη γλυκιά φωνή που θα τους λέει τα δικαιώματά τους τηλεφωνικά. Σοσιαλιστικός Σουρεαλισμός.
2. Να το δώσουν outsourcing σε call center με ανοιχτό διαγωνισμό που θα κρατήσει κάποιο καιρό. Με τα πολλά θα το πάρει μια εταιρία, θα προσλάβει άτομα να απαντάνε στα τηλέφωνα και αφού δε θα βγάζουν άκρη θα προωθούν τις κλήσεις στα τμήματα. Δηλαδή μια τρύπα στο νερό. Το όλο εγχείρημα δε θα κρατήσει πολύ. Το κράτος δε θα πληρώσει τον εργοδότη, που δε θα πληρώσει το προσωπικό που θάρθει για καταγγελία στην επιθεώρηση. Στο τέλος θα γνωρίσουμε κι αυτά τα καλά παιδιά που μας προωθούσαν τις κλήσεις κάποτε….
3. Να κάνουν ταχύρρυθμη εκπαίδευση σε προσωπικό που θα μάθει τα βασικά και θα διαπρέψει. Έτσι θα δείξουν στους επιθεωρητές ότι η επαγγελματική τους κατάρτιση είναι της πλάκας αφού μπορεί να διδαχθεί γρήγορα, οπότε δεν είναι παρά άχρηστοι δημόσιοι υπάλληλοι που χάρη τους κάνουν που τους πληρώνουν. Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Μην ξεχνάμε και το μνημόνιο.
Στη Νότια Δανία δεν υπάρχουν αδιέξοδα!
Δημοσίευση σχολίου