17 Απρ 2016

Δ.Σ Συλλόγου 12.4.2016

Την Τρίτη 12.4.2016 πραγματοποιήθηκε Έκτακτη Συνεδρίαση του Συλλόγου με βασικό θέμα συζήτησης την διαδικασία αναμόρφωσης του Οργανισμού του Υπουργείου. Υπενθυμίζεται ότι έχει συγκροτηθεί (χωρίς να έχει συνεδριάσει ακόμη) σχετικά Ομάδα Εργασίας (δείτε εδώ και εδώ  τις δύο αποφάσεις).

Υπήρξε ενημέρωση από το μέλος του ΔΣ και Πρόεδρο της ΟΣΥΠΕ σχετικά με τις αποφάσεις της συνεδρίασης του ΔΣ της ΟΣΥΠΕ που είχε γίνει την προηγούμενη ημέρα. Συνοπτικά, η ΟΣΥΠΕ αποφάσισε να συνταχθεί και και να κοινοποιηθεί μια επιστολή με τις βασικές θέσεις σχετικά με τον Οργανισμό και να πραγματοποιηθούν θεματικές συναντήσεις διαβούλευσης με υπηρεσιακά στελέχεη και όσο το δυνατόν περισσότερους συναδέλφους ώστε να συγκεντρωθούν απόψεις επί του συγκεκριμένου θέματος. Από την ΑΡΣΥ τέθηκε θέμα ως προς την διαδικασία, δηλαδή το γεγονός ότι επί του ίδιου θέματος συνεδρίασε και αποφάσισε το 2βάθμιο Όργανο χωρίς να έχει τις θέσεις/απόψεις των Πρωτοβαθμίων. 

Στη συνέχεια, θέσαμε το ζήτημα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ειδικά το ΣΕΠΕ και τα οποία εντείνονται το τελευταίο διάστημα. Είχαμε ζητήσει (δείτε το αίτημα) και ειδική συνεδρίαση για το συγκεκριμένο θέμα. Συνοπτικά, μιλήσαμε για την χρόνια υποστελέχωση, την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και πόρων, την καθυστέρηση και προβληματική εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών, τον διαχωρισμό των συναδέλφων σε "ημετέρους" και μη, την διφορούμενη πολιτική κατεύθυνση ως προς τους ελέγχους κ.α. Ζητήσαμε από το ΔΣ να τοποθετηθεί με Δημόσια Ανακοίνωση επί των συγκεκριμένων θεμάτων. Ωστόσο, από τις υπόλοιπες παρατάξεις κρίθηκε ότι δεν είναι αναγκαίο στην παρούσα φάση κάτι τέτοιο και ότι το ΣΕΠΕ με τις δεδομένες συνθήκες λειτουργεί πολύ καλά. 

Επιπλέον, αποφασίστηκε η έκδοση Ανακοίνωσης-Δελτίου Τύπου σχετικά με τις επιθέσεις-προπηλακισμούς που δέχονται οι Επιθεωρητές Εργασίας. 

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εμείς οι παλιοί δεν είχαμε κρούσματα προπηλακισμών.
Δεν πηγαίναμε για ελέγχους με βερμούδες,με κολάν ,με τις κοιλιές έξω,με περίεργα και προχωρημένα ντυσίματα και κουρέματα.
Ειμαστε ευγενεις,πράοι,με διάλογο και κατανόηση,με γνώσεις,και όχι με τουπέ και εγωϊσμούς.Η υπηρεσία ελέγχου όταν προκαλεί με συμπεριφορά Σερίφη,θα έχει και την ανάλογη αντιμετώπιση.Μερικοί ελέγχοντες από πολλές υπηρεσίες ελέγχου του δημοσίου είναι για κράξιμο...
Ο παλιός

Ανώνυμος είπε...

Το ασφαλιστικό περιέχει διατάξεις για ΣΕΠΕ και εργατική νομοθεσία 1) Το άρθ. 38§10 προβλέπει πάλι την καταβολή αποδοχών μέσω τραπεζών. Για άλλη μια φορά προβλέπεται η έκδοση ΚΥΑ. Ό,τι δηλαδή και στα προηγούμενα. Εάν θέλετε να βοηθήσετε το Υπουργείο καλό θα ήταν να προταθεί η αποσύνδεση καταβολής εισφορών και ΦΜΥ από την καταβολή αποδοχών. Δηλαδή να καθιερωθεί η υποχρέωση αυτή αμέσως από 01.07.16 χωρίς πρόβλεψη ΚΥΑ. Απλά η διάταξη πως από 01.07.16 ο εργοδότης υποχρεούται να καταβάλλει τις αποδοχές μέσω τραπέζης και όλα τα άλλα είναι αυτονόητα. Αυτό που δεν είναι αυτονόητο είναι τι θα γίνει με τους ημερομίσθιους. Θα πρέπει το μεροκάματο να το δίνει κάθε μέρα μέσω ebanking; Η λύση εδώ μπορεί να είναι η εξής: στους μισθωτούς μέσω τραπέζης, στους ημερομίσθιους μέσω εργοσήμου (Αυτό όμως θέλει μεγάλη προσοχή και αρκετή μελέτη). Επίσης, πρέπει να καθορισθεί πως ο τρόπος αυτός πληρωμής είναι μοναδικός και αποκλειστικός. 2) Το 52§2 προβλέπει ως πόρο του ΕΦΚΑ τα ποσά των επιβληθέντων προστίμων των άρθρων 23 και 24 του Ν. 3996/11. Άρα θα βεβαιώνονται τα ποσά σε άλλο ΚΑΕ; Τι θα γίνει με το 4-4-2; Όλα στο ΕΦΚΑ; Και τα 100Ε από εκεί τα παίρναμε και αν ναι, τι γίνεται; το 20% δεν εξυπηρετούσε το ΣΕΠΕ και για λειτουργικά έξοδα; Τώρα; 3) Τα άρθρα 114, 115, 116, 123-127 κινούνται σε σωστή κατεύθυνση (το άρθρο 114 ωφελεί και την διαβούλευση στη μονομερώς επιβαλλόμενη εκ περιτροπής εργασία). 4) Το 117 καλύπτει κενό σχετικά με την παραβίαση της πράξης προσωρινής ή οριστικής διακοπής λειτουργίας, όταν αφορά αλλοδαπούς χωρίς άδεια εργασίας. 5) Το 118 λέει πως το άρθρο 14 Ν. 4144/13 καταργείται. Δηλαδή; Στην ουσία βγαίνει από το παιχνίδι η Οικονομική Αστυνομία. Τώρα αυτό ευνοεί ή όχι την καταπολέμηση της αδήλωτης; Πάντως, νομοτεχνικά πρέπει να καταργηθεί το άρθρο 15 και να τροποποιηθεί το 16. 6) Το 119 δίνει το δικαίωμα ελέγχου ταυτοπροσωπίας και κινείται σε σωστή κατεύθυνση. 7) Το 128 αναφέρει πως καταργείται η υποπαρ. 3 της παρ. ΙΑ.13 ν. 4093. Τι λέει αυτή η "αθώα" διάταξη; Πως καταργείται η θεώρηση των βιβλίων δρομολογίων. Τι σημαίνει αυτό; Πως επαναφέρεται η υποχρέωση θεώρησης. Φαίνεται το Υπουργείο και το ΣΕΠΕ αποφάσισαν, επειδή είμαστε υπερστελεχωμένοι από γραμματειακό προσωπικό και δεν έχουμε άλλη δουλειά να κάνουμε να ξανασφραγίζουμε για να περνάει η ώρα. Αντιλαμβάνομαι πως η διάταξη αυτή οδήγησε σε ασυδοσία και καθιστούσε ανέφικτο τον έλεγχο. Προσωπικά θεωρώ πως θά πρεπε να επαναφερθεί η υποχρέωση για να μην μας δείχνουν προσυμπληρωμένα ή διπλά βιβλία εάν δεν υπήρχε άλλος τρόπος να βρούμε στοιχεία. Όμως υπάρχει. Μάλλον Υπουργείο και ΣΕΠΕ αγνοούν πως υπήρχε έργο οδικών μεταφορών. Αγνοούν το 1 εκ.€ για εξοπλισμό κι εκπαίδευση. Αγνοούν πως οι ταχογράφοι δίνουν πληρέστερη εικόνα. Έτσι, βρισκόμαστε στην τραγελαφική περίπτωση να ελέγχουμε ταχογράφο και παράλληλα και βιβλίο δρομολογίων! Αγνοούν ορισμένοι πως ο ταχογράφος ψηφιακός ή αναλογικός μας λέει ακριβώς τον χρόνο απασχόλησης, οδήγησης, διακοπών και διαλειμμάτων. Αγνοούν επίσης πως το βιβλίο συμπληρώνεται από τον οδηγό και αν δεν το συμπληρώσει πρόστιμο δεν προβλέπεται και επίσης αναρωτιέμαι εάν θα πρέπει να διώκεται ο οδηγός ποινικά. Αγνοούν επίσης πως ο οδηγός άλλες φορές δεν συμπληρώνει συνεχώς τα φύλλα ή τα συμπληρώνει πλημμελώς, δηλ. π.χ. γράφει την πρώτη και τελευταία ώρα χωρίς να γνωριζουμε ενδιάμεσα τι έγινε. Όμως, ΣΕΠΕ και Υπουργείο θεωρούν πως με αυτήν την επαναφορά θα ελέγχουμε καλύτερα από τους ταχογράφους τα ωράρια που ο εργαζόμενος συμπληρώνει (;) στο βιβλίο. Φυσικά είναι εύκολο να ελέγχεις το βιβλίο και κουραστικό να ασχολείσαι με νέα συστήματα που μπορεί να είναι και ακατανόητα, έτσι; Άρα, δεν επαναφέρουμε την θεώρηση για να μην το πολυψάχνουμε με τα μηχανήματα; Αποτέλεσμα; Τζάμπα χρήματα δώσαμε, αλλά τουλάχιστον μας έμειναν οι Η/Υ. Γιατί η διάταξη αυτή δεν κάνει τίποτε άλλο από το να υπονομεύει και να ακυρώνει το έργο των οδικών μεταφορών. Καλά κάνουμε, τουλάχιστον ρε παιδιά ας μην δίναμε τόσα χρήματα και να τα αξιοποιούσαμε με άλλο τρόπο. Τέλος, για όσους ενδιαφέρονται για τις ΤΔΕ, αυτές παραμένουν μέχρι να συγκροτηθούν εκείνες του νέου φορέα άρθ. 55§2.

Ανώνυμος είπε...

'Ωστόσο, από τις υπόλοιπες παρατάξεις κρίθηκε ότι δεν είναι αναγκαίο στην παρούσα φάση κάτι τέτοιο και ότι το ΣΕΠΕ με τις δεδομένες συνθήκες λειτουργεί πολύ καλά.'
Όσοι επιθεωρητές μετά και από αυτό παραμένουν μέλη σε αυτόν τον σύλλογο και δεν επισχύουν τον Πανελλήνιο Σύλλογο Επιθεωρητών (που και αυτός με λίγα μέλη δεν προχωράει πολύ ζωηρά) καλά να πάθουν.

Ανώνυμος είπε...

Παλιέ εσείς ούτε πρόστιμα δεν είχατε να σου θυμίσω ..... Παλιά όλα ήταν καλύτερα ..... δεν είχε καυσαέριο, τα αγγούρια τα τρώγαμε καλοκαίρι και δροσιζόμαστε κλπ.....
Η ευγένειά σου σκοτώνει θα είναι κ αυτή παλιά όπως ακριβώς ακούγεται ....